Kayakcross Trnava X Race

Pravidla TXR závodů

Obecná pravidla

  • Pro otevření kategorie se musí přihlásit min. 5 lodí.
  • Úmyslné přejíždění nezatopených částí překážek vede k diskvalifikaci závodníka!
  • Příhlášením se do závodu závodník prohlašuje že si přečetl, souhlasí a bude se řídit Prohlášením Trnava Xrace.

Pravidla pro K1/C1:

  • Jedna loď na všechny závody
  • Plastová skořepina z velkovýroby
  • Maximální délka lodi 9'/275cm

Sprint

  • Start = skluzavka na začátku kanálu
  • Cíl = horní hrana spodního skoku
  • Trať bez omezení
  • Jde pouze o čas, tzn. o nejrychlejší průjezd

Fun Slalom

  • Start = skluzavka na začátku kanálu
  • Cíl = průjezd pod mostkem uprostřed kanálu
  • Trať vymezena dotykovými bannery, reklamními válci a brankami
  • Dotyk bannerů či reklamních válců povolen pouze rukou, která v době dotyku nedrží žerď nebo hlavičku pádla.
  • Do branky je nutné se vejít minimálně hlavou
  • Při průjezdu brankou je dotyk tyčky povolen, tzn. tyčku si lze tělem, uhnout, tak aby se tam závodník vešel
  • Při neprojetí branky nebo NEdotyku baneru je závodník penalizován 50 s
  • Jde o výsledný čas, tzn. součet času a případných penalizací

Kayakcross

  • Start = rampa uprostřed kanálu
  • Cíl = dotykový baner vpravo pod posledním skokem
  • Kvalifikační kritérium je průběžné pořadí po součtu časů SPRINTu a Fun Slalomu včetně penalizací
  • Startovní místo na rampě si volí vždy lépe umístěný závodník v kvalifikaci
  • Do KAYAKCROSSu postupuje max. prvních 64 závodníků nebo přesně 32, 16, 8, 4 z kvalifikace
  • Počet rozjížděk po 4 lodích bude dle počtu přihlášený závodníků v dané kategorii
  • Trať vymezena dotykovými banery na trati závodu a cílovým dotykovým banerem
  • Dle celkového počtu NEdotyků na trati se závodník posouvá v pořadí po dojezdu do cíle na poslední místo dané rozjížďky, viz. příklady:
  • startovní čísla a v jedné z rozjížděk 101 110 115 122
    dotyk na trati č. 1 A A A A
    dotyk na trati č. 2 A A A A
    dotyk na trati č. 3 A A A A
    dotyk na trati č. 4 A A A A
    počet NEdotyků 0 0 0 0
    pořadí dojezdu = pořadí dotyku cílového baneru 1. 2. 3. 4.
    pořadí pro postup do další rozjížďk 1. 2. 3. 4.
    startovní čísla a v jedné z rozjížděk 101 110 115 122
    dotyk na trati č. 1 N A A A
    dotyk na trati č. 2 A N N A
    dotyk na trati č. 3 A A A A
    dotyk na trati č. 4 A A N N
    počet NEdotyků 2 2 1 0
    pořadí dojezdu = pořadí dotyku cílového baneru 1. 2. 3. 4.
    pořadí pro postup do další rozjížďk 3. 4. 2. 1.
    startovní čísla a v jedné z rozjížděk 101 110 115 122
    dotyk na trati č. 1 N N A N
    dotyk na trati č. 2 A N N A
    dotyk na trati č. 3 A N A A
    dotyk na trati č. 4 A A A N
    počet NEdotyků 1 3 1 2
    pořadí dojezdu = pořadí dotyku cílového baneru 1. 2. 3. 4.
    pořadí pro postup do další rozjížďk 1. 4. 2. 3.
    startovní čísla a v jedné z rozjížděk 101 110 115 122
    dotyk na trati č. 1 N A A A
    dotyk na trati č. 2 A N N A
    dotyk na trati č. 3 A A A A
    dotyk na trati č. 4 A A A N
    počet NEdotyků 1 1 1 1
    pořadí dojezdu = pořadí dotyku cílového baneru 1. 2. 3. 4.
    pořadí pro postup do další rozjížďk 1. 2. 3. 4.
  • Záměrné vypuštění jednoho nebo více dotykových banerů na trati všemi závodníky rozjížďky vede k diskvalifikaci těchto závodníků
  • Cílový dotyk je nutnost pro postup do další rozjížďky, v případně NEdotyku je závodník diskvalifikován
  • Do další rozjížďky postupují vždy první dva závodníci
  • Jde o postup, tzn. o všechny dotyky a maximální rychlost

Kutlíci race

  • Start = z horního bazénu na začátku kanálu
  • Cíl = dotykový baner v polovině kanálu
  • Startovní místo ve vracáku určí startující, pokud se posádky sami nedohodnou předem
  • Přihlásit se může max. 27 posádek, tzn. max. 9 / 3 / 1 rozjížděk po max. třech lodích
  • Pro naplnění v.u. pyramidy rozjížděk může být část rozjížděk po dvou a část po třech lodích
  • Rozdělení posádek v prvních rozjížďkách určí náhodný los
  • Trať vymezena jedním dotykovým banerem na trati závodu a cílovým dotykovým banerem
  • NEdotykem na trati se posádka posouvá v pořadí po dojezdu do cíle na poslední místo dané rozjížďky, viz. příklady:
  • startovní čísla a v jedné z rozjížděk 101 110 115
    dotyk na trati č. 1 A A A
    pořadí dojezdu = pořadí dotyku cílového baneru 1. 2. 3.
    pořadí pro postup do další rozjížďk 1. 2. 3.
    startovní čísla a v jedné z rozjížděk 101 110 115
    dotyk na trati č. 1 N A A
    pořadí dojezdu = pořadí dotyku cílového baneru 1. 2. 3.
    pořadí pro postup do další rozjížďk 3. 2. 1.
    startovní čísla a v jedné z rozjížděk 101 110 115
    dotyk na trati č. 1 A N A
    pořadí dojezdu = pořadí dotyku cílového baneru 1. 2. 3.
    pořadí pro postup do další rozjížďk 1. 3. 2.
    startovní čísla a v jedné z rozjížděk 101 110 115
    dotyk na trati č. 1 N N A
    pořadí dojezdu = pořadí dotyku cílového baneru 1. 2. 3.
    pořadí pro postup do další rozjížďk 2. 3. 1.
    startovní čísla a v jedné z rozjížděk 101 110 115
    dotyk na trati č. 1 N N N
    pořadí dojezdu = pořadí dotyku cílového baneru 1. 2. 3.
    pořadí pro postup do další rozjížďk 1. 2. 3.
  • Cílový dotyk je nutnost pro postup do další rozjížďky, v případně NEdotyku je posádka diskvalifikována
  • Do další rozjížďky postupuje pouze první posádka
  • Jde o postup, tzn. o všechny dotyky a maximální rychlost

Vyhlašování výsledků

  • Mistrovství České republiky v extrémním pádlování na divoké vodě je vyhlašováno jako součet bodů ze SPRINTu, FUNSLALOMu a KAYAKCROSSu, dle tabulky
  • KUTLIKRACE je vyhlašován jako doplňkový závod

Generální partner

ZET kayaks

Oficiální partneři

Hiko

Kutlici

Partneři

Galasport TNP Warmpeace

Isix

HG Sport

Rebel

Rebel

Mediální partner

Padler

Návštěvnost

TOPlist